Jak dobierać słowa kluczowe

Tworzenie słów kluczowych jest w wpisane w charakter współpracy z Agencjami. Twoje zdjęcia i grafiki będą sprzedawały się lepiej, jeśli włożysz trochę wysiłku w dobieranie odpowiednich słów kluczowych. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci opanować tą niełatwą sztukę.

 

Naucz się myśleć jak osoby kupujące Twoje obrazy
Wyobraź sobie jakimi przesłankami będą kierowały się osoby kupujące Twoje obrazy. Spróbuj pomyśleć do jakich zastosowań mogą chcieć wykorzystać przygotowane przez Ciebie prace.

 

Użyj od 25 do 45 odpowiednich słów kluczowych
Zgodnie z tą zasadą, spróbuj wprowadzić od 25 do 45 słów kluczowych dla jednego obrazu. Czyń to z należytą starannością i nie idź na „łatwiznę”. Staraj się nie przypisywać takiego samego zestawu słów kluczowych dla podobnych tematycznie zdjęć.

 

Twórz unikalne tytuły
Tytuły powinny być zwięzłe i dokładnie opisywać to co widać na zdjęciu. Na przykład, jeśli masz dwa obrazy z dzieckiem, nie nadawaj obu tytułu "Dziecko". Lepiej jest je rozróżnić określając sytuację jaką dany obraz wyraża, np.: "Chłopiec gra w piłkę" i "Dziewczynka je śniadanie".

 

Nie spamuj
Nigdy nie opisuj Twoich zdjęć nietrafnymi słowami kluczowymi w celu zdobycia większej ilości odsłon. Pamiętaj, że słowa kluczowe mają pomagać Twoim klientom odnaleźć interesujący ich obraz. Niektóre agencje zastrzegają sobie prawo do zerwania współpracy z użytkownikami, którzy uprawiają spam.

 

Jak opisywać zdjęcia przedstawiające osoby
Postaraj się użyć jak najwięcej słów dokładnie opisujących Twojego modela. Skup się na wieku i płci. Zwróć szczególną uwagę, w jaki sposób można opisać pochodzenie etniczne.

 

Pomyśl o emocjach
Postaraj się dokładnie opisać emocje jakie towarzyszą osobom na zdjęciach. Osoba uśmiechająca się może wyrażać "szczęście", "radość", "zachwyt", "dobry humor" lub dowolną liczbę innych emocji. Klienci często szukają obrazów przedstawiających konkretną koncepcję, używając przy tym słów kluczowych określających stan emocjonalny.

 

Korzystaj ze słownika
Skorzystaj ze słownika wyrazów bliskoznacznych, aby poszerzyć zasób słów kluczowych.

 

Nie trać czasu - Zarabiaj

Skorzystaj z naszego doświadczenia oraz wiedzy i zleć nam przeprowadzenie kompleksowych usług w zakresie obsługi agencji Microstock. Oferujemy:

  • zarządzanie kontami w Microstockach,
  • obróbkę graficzną zdjęć, ilustracji i plików wektorowych,
  • upload plików wraz z tworzeniem tytułów, opisów i słów kluczowych tak aby najlepiej wspomagały sprzedaż.
  • obsługę płatności.

Dzięki nam możesz w 100% poświęcić się swojej twórczej pasji, nie tracąc czasu na czynności administracyjne.

projektowanie graficzne, strony www, skład i łamanie tekstu, social media