Jaki Bank Zdjęć wybrać na początek?

"Jedno spojrzenie jest warte więcej niż tysiąc słów"

Poniższy wykres przedstawia strukturę moich zysków w 2016 roku z podziałem na poszczególne agencje. Jak widać Shutterstock miażdży konkurencję. Z tego co widziałem u innych twórców wygląda to podobnie: jest Shutterstock a za nim pozostałe, może w trochę innej kolejności.

 

 

Moje sugestie na początek

  1. Skup się na Shutterstock. Na pozostałe agencje przyjdzie czas. 
  2. Po przejściu procesu weryfikacji w Shutterstock, dokonaj selekcji obrazów/grafik, pod kątem przydatności dla użytkowników agencji microstock. W zdecydowanej większości odbiorcami Twoich prac będą twórcy grafiki użytkowej. Będą szukali obrazów najlepiej pasujących do tematu, które dadzą łatwo zaadoptować się do wszystkich nośników: ulotek, rollup'ów, bannerów, szablonów www itp. Zdjęcia o wysokich walorach artystycznych odłóż na koniec.
  3. W pierwszej kolejności publikuj zdjęcia przedstawiające ludzi. Te zawsze sprzedają się najlepiej. Oczywiście potrzebna jest do tego zgoda modela na publikowanie wizerunku, którą powinieneś dołączyć przesyłając prace do agencji. 
  4. Publikuj tyle prac ile masz. Oczywiście po dokonaniu selekcji. Wielu z Was publikuje tylko kilkanaście najlepszych prac na próbę. Uzależniacie publikację pozostałych od tego czy któraś z najlepszych się sprzeda. Jest to zasadniczy błąd. Ogromną siłą Shutterstock jest algorytm wyszukiwania zdjęć/grafik. Każda praca jest powiązana z 24 innymi poprzez sekcję "Podobne obrazy" i "Ten sam artysta". Im więcej prac opublikujesz tym większy będzie zasięg oddziaływania Twojego portfolio.  
  5. Dobierając słowa kluczowe nie spamuj. Korzystaj z Google Translatora. Ja staram się publikować od 40 do 45 słów kluczowych.
  6. Bądź cierpliwy. Nie wszystkie prace starują ze sprzedażą od razu. W moim przypadku większość prac "rusza" po miesiącu od chwili publikacji. 

 

Nie trać czasu - Zarabiaj

Skorzystaj z naszego doświadczenia oraz wiedzy i zleć nam przeprowadzenie kompleksowych usług w zakresie obsługi agencji Microstock. Oferujemy:

  • zarządzanie kontami w Microstockach,
  • obróbkę graficzną zdjęć, ilustracji i plików wektorowych,
  • upload plików wraz z tworzeniem tytułów, opisów i słów kluczowych tak aby najlepiej wspomagały sprzedaż.
  • obsługę płatności.

Dzięki nam możesz w 100% poświęcić się swojej twórczej pasji, nie tracąc czasu na czynności administracyjne.

projektowanie graficzne, strony www, skład i łamanie tekstu, social media