"Jedno spojrzenie jest warte więcej niż tysiąc słów"
Poniższy wykres przedstawia strukturę moich zysków w 2016 roku z podziałem na poszczególne agencje. Jak widać Shutterstock miażdży konkurencję. Z tego co widziałem u innych twórców wygląda to podobnie: jest Shutterstock a za nim pozostałe, może w trochę innej kolejności.
Moje sugestie na początek
- Skup się na Shutterstock. Na pozostałe agencje przyjdzie czas.
- Po przejściu procesu weryfikacji w Shutterstock, dokonaj selekcji obrazów/grafik, pod kątem przydatności dla użytkowników agencji microstock. W zdecydowanej większości odbiorcami Twoich prac będą twórcy grafiki użytkowej. Będą szukali obrazów najlepiej pasujących do tematu, które dadzą łatwo zaadoptować się do wszystkich nośników: ulotek, rollup'ów, bannerów, szablonów www itp. Zdjęcia o wysokich walorach artystycznych odłóż na koniec.
- W pierwszej kolejności publikuj zdjęcia przedstawiające ludzi. Te zawsze sprzedają się najlepiej. Oczywiście potrzebna jest do tego zgoda modela na publikowanie wizerunku, którą powinieneś dołączyć przesyłając prace do agencji.
- Publikuj tyle prac ile masz. Oczywiście po dokonaniu selekcji. Wielu z Was publikuje tylko kilkanaście najlepszych prac na próbę. Uzależniacie publikację pozostałych od tego czy któraś z najlepszych się sprzeda. Jest to zasadniczy błąd. Ogromną siłą Shutterstock jest algorytm wyszukiwania zdjęć/grafik. Każda praca jest powiązana z 24 innymi poprzez sekcję "Podobne obrazy" i "Ten sam artysta". Im więcej prac opublikujesz tym większy będzie zasięg oddziaływania Twojego portfolio.
- Dobierając słowa kluczowe nie spamuj. Korzystaj z Google Translatora. Ja staram się publikować od 40 do 45 słów kluczowych.
- Bądź cierpliwy. Nie wszystkie prace starują ze sprzedażą od razu. W moim przypadku większość prac "rusza" po miesiącu od chwili publikacji.