Podatki od sprzedaży zdjęć

Dostaję od Was sporo pytań dotyczących opodatkowania zysków ze sprzedaży zdjęć w Microstockach. Dlatego też w kilku słowach opiszę wam jak ta sytuacja wygląda u mnie.

 

Dla pewnego ułatwienia napisałem o "sprzedaży zdjęć", choć nie jest to do końca stan zgodny z prawdą. Umieszczając swoje prace w Microstokach nie prowadzę sprzedaży. Jako autor otrzymuję jedynie wynagrodzenie za udzielenie licencji na użytkowanie moich prac. Z tego tytułu mam prawo do uwzględnienia 50% kosztów uzyskania przychodów (przez co należy podatek jest niższy).

 

Nie prowadzę działalności gospodarczej ponieważ uważam, że nie mam takiego obowiązku. Praca nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego.

 

W kwietniu rozliczam podatek składając do Urzędu Skarbowego PIT-36, w którym uwzględniam przychody z ubiegłego roku. Oczywiście raz w miesiącu płacę zaliczki na poczet przyszłego podatku aby nie płacić jednej dużej sumy po złożeniu deklaracji podatkowej.

 

W Internecie jest wiele interpretacji, które w podobnym tonie traktują powyższy temat. Mi najbardziej podoba się ta: http://ksiegowosc.infor.pl/

 

Zmiany w prawie na 2018 rok dla niezależnych twórców niosą ze sobą jedną istotną zmianę. Otóż jeśli wasz przychód wyniesie więcej niż 42 764 zł (stan na 11.09.2017) nie macie prawa korzystać z 50% kosztów uzyskania przychodu co w praktyce oznacza że podatek jaki będziecie płacić będzie wyższy. Więcej na ten temat tu http://ksiegowosc.infor.pl/

 

Nie trać czasu - Zarabiaj

Skorzystaj z naszego doświadczenia oraz wiedzy i zleć nam przeprowadzenie kompleksowych usług w zakresie obsługi agencji Microstock. Oferujemy:

  • zarządzanie kontami w Microstockach,
  • obróbkę graficzną zdjęć, ilustracji i plików wektorowych,
  • upload plików wraz z tworzeniem tytułów, opisów i słów kluczowych tak aby najlepiej wspomagały sprzedaż.
  • obsługę płatności.

Dzięki nam możesz w 100% poświęcić się swojej twórczej pasji, nie tracąc czasu na czynności administracyjne.

projektowanie graficzne, strony www, skład i łamanie tekstu, social media